De gelukkige organisatie

De-Gelukkige-Organisatie-Raymon-Geurts.png#asset:811

Het boek 'De Gelukkig Organisatie', uitgegeven door Management Impact, is ontstaan uit vele ervaringen, zowel successen als butsen en kneuzingen. Inspiratie om een eigen weg in te slaan.

Het 224 pagina's tellende boek behandelt vragen als; Hoe creëren we welzijn en geluk voor velen in plaats van welvaart voor enkelen? Hoe worden bestaande organisaties toekomstbestendig en betekenisvol? Welk leiderschap is nodig om betekenis en échte zelfsturing van medewerkers centraal te stellen? Wat vraagt dit van de bestuurlijke elite in organisaties?

Boekpresentatie 'De gelukkige organisatie'

Op 13 december is het boek De gelukkige organisatie verschenen. En nee, dit boek gaat niet over tafelvoetballende millennials. Dit boek gaat over impact op een betere wereld, betekenis, leiderschap, zingeving, werkgeluk, vertrouwen, eigenaarschap en de hobbelige weg van organisatieontwikkeling ernaartoe. Een gesprek met de auteur en founder van Berckeley Square, Raymon Geurts.

‘De “creatieve mens” heeft zoveel vrijheid gekregen dat hij niet langer houvast kan vinden bij familie, religie, tradities, regels, systemen en zuilen. Hij moet volledig op zichzelf leren vertrouwen, zichzelf sturen en structureren. Wij zijn op onszelf aangewezen om ons leven zin en richting te geven. Wij zijn de regisseur van ons eigen leven geworden. Wij moeten zelf bepalen wie we zijn en wat we belangrijk vinden. Vanuit de nieuwe logica van het gevoel stellen mensen zichzelf de vraag: wat is relevant voor mij?’

Raymon Geurts
Lees meer

Ben je er nog niet aan toegekomen om het boek te lezen en wil je wel de samenvatting hebben? Via Management Impact kun je nu de whitepaper downloaden.

Raymon Geurts schrijft een boek

Eerder dit jaar schreef Raymon een artikel voor Holland Management Review en deze werd gepubliceerd in de editie van maart/april 2020 (nummer 190).

9789024427703-480x600.jpg#asset:927


Werkgeluk is een belangrijk thema op de werkvloer. Het is onderdeel van een verbreding van de focus van organisaties: het gaat niet alleen meer om profit, maar (juist) ook om people en planet of purpose.

De netwerkachtige structuren van moderne organisaties vragen om creativiteit, persoonlijk leiderschap en wendbaarheid. Enerzijds bieden de daarbij horende autonomie en verantwoordelijkheid kansen voor het werkgeluk van medewerkers. Anderzijds ervaren veel medewerkers en leidinggevenden meer druk.

Om gezond en effectief te blijven functioneren, is het voor medewerkers van belang te weten wie zij zijn, waar zij energie van krijgen en hoe zij zichzelf voldoende kunnen sturen. Dat verkleint de kans op burn‑outs en vergroot de kans op floreren.

Het 'Handboek werkgeluk' brengt de beste mensen uit de praktijk en theorie van werkgeluk bij elkaar en biedt een compleet inzicht in wat het ideaal van gelukkig werken kan betekenen en hoe het kan worden gerealiseerd. Naar aanleiding van zijn boek 'De Gelukkige Organisatie' schreef Raymon een hoofdstuk speciaal voor dit werkboek. Klik hieronder om het hoofdstuk te downloaden. Het hele werkboek kun je hier bestellen.

Over ons
Over ons

Waarom we doen wat we doen >

Boek
Boek

De Gelukkige Organisatie >

Om deze twitter feed te kunnen bekijken moet u onze marketing-cookies accepteren.