De gelukkige organisatie
Het boek 'De Gelukkig Organisatie', uitgegeven door Management Impact, is ontstaan uit vele ervaringen, zowel successen als butsen en kneuzingen. Inspiratie om een eigen weg in te slaan.
Het 224 pagina's tellende boek behandelt vragen als; Hoe creëren we welzijn en geluk voor velen in plaats van welvaart voor enkelen? Hoe worden bestaande organisaties toekomstbestendig en betekenisvol? Welk leiderschap is nodig om betekenis en échte zelfsturing van medewerkers centraal te stellen? Wat vraagt dit van de bestuurlijke elite in organisaties?
Webinar gemist?
Op donderdag 12 november 2020 gaf Raymon Geurts een webinar over 'De Gelukkige Organisatie' in tijden van corona. Kon je er niet bij zijn en wil je graag weten waar Raymon het over gehad heeft? Download dan hier zijn presentatie.
Boekpresentatie 'De gelukkige organisatie'
Op 13 december is het boek De gelukkige organisatie verschenen. En nee, dit boek gaat niet over tafelvoetballende millennials. Dit boek gaat over impact op een betere wereld, betekenis, leiderschap, zingeving, werkgeluk, vertrouwen, eigenaarschap en de hobbelige weg van organisatieontwikkeling ernaartoe. Een gesprek met de auteur en founder van Berckeley Square, Raymon Geurts.
‘De “creatieve mens” heeft zoveel vrijheid gekregen dat hij niet langer houvast kan vinden bij familie, religie, tradities, regels, systemen en zuilen. Hij moet volledig op zichzelf leren vertrouwen, zichzelf sturen en structureren. Wij zijn op onszelf aangewezen om ons leven zin en richting te geven. Wij zijn de regisseur van ons eigen leven geworden. Wij moeten zelf bepalen wie we zijn en wat we belangrijk vinden. Vanuit de nieuwe logica van het gevoel stellen mensen zichzelf de vraag: wat is relevant voor mij?’
Raymon GeurtsLees meer
Ben je er nog niet aan toegekomen om het boek te lezen en wil je wel de samenvatting hebben? Via Management Impact kun je nu de whitepaper downloaden.
Raymon Geurts schrijft een boek
Eerder dit jaar schreef Raymon een artikel voor Holland Management Review en deze werd gepubliceerd in de editie van maart/april 2020 (nummer 190).
Werkgeluk is een belangrijk thema op de werkvloer. Het is onderdeel van een verbreding van de focus van organisaties: het gaat niet alleen meer om profit, maar (juist) ook om people en planet of purpose.
De netwerkachtige structuren van moderne organisaties vragen om creativiteit, persoonlijk leiderschap en wendbaarheid. Enerzijds bieden de daarbij horende autonomie en verantwoordelijkheid kansen voor het werkgeluk van medewerkers. Anderzijds ervaren veel medewerkers en leidinggevenden meer druk.
Om gezond en effectief te blijven functioneren, is het voor medewerkers van belang te weten wie zij zijn, waar zij energie van krijgen en hoe zij zichzelf voldoende kunnen sturen. Dat verkleint de kans op burn‑outs en vergroot de kans op floreren.
Het 'Handboek werkgeluk' brengt de beste mensen uit de praktijk en theorie van werkgeluk bij elkaar en biedt een compleet inzicht in wat het ideaal van gelukkig werken kan betekenen en hoe het kan worden gerealiseerd. Naar aanleiding van zijn boek 'De Gelukkige Organisatie' schreef Raymon een hoofdstuk speciaal voor dit werkboek. Klik hieronder om het hoofdstuk te downloaden. Het hele werkboek kun je hier bestellen.
Recensies en artikelen:
- Zelfsturing van medewerkers in de gelukkige organisatie
- De gelukkige organisatie – Organisatieontwikkeling vanuit betekenis
- De cyclus van betekenisgeving
Bovenstaande artikelen zijn ook te lezen op Management Impact.
Blijf op de hoogte!
Meld je hier aan op onze nieuwsbrief.
-
Volg ons op Facebook
751
Likes -
Volg ons op LinkedIn
995
Volgers -
Volg ons op Twitter
Volgers
Over ons
Waarom we doen wat we doen >
Boek
De Gelukkige Organisatie >